HOME | STUDIEBIJBEL | BIJBELSTUDIES | BIJBELATLAS | BIJBELSEGESCHIEDENIS | NIEUWS

                                                                                                                                                     

DAGELIJKS IN DE BIJBEL LEZEN

Lees de Bijbelis de vindplaats van materiaal voor Bijbelstudie, geloofstudie, catechese, school, kring, persoonlijk geloof, studie thuis, kerk, club, nieuws, godsdienstonderwijs, zingeving en vooral heel veel mogelijkheden om je Bijbelkennis te vergroten. Blijf niet afhankelijk van anderen maar lees zelf de Bijbel. Investeer in geestelijke rijkdom.

BIJBEL: bron van vrede

Lees de Bijbel

Niets is belangrijker voor de ontwikkeling van het geestelijk leven van een christen dan regelmatige Bijbelstudie. Net als in het gewone leven, hangt ook ons geestelijk leven af van wat en hoeveel wij eten. Het voedsel vroor onze ziel bevind zich in het Boek: de Bijbel. Iedere trouwe spreker of voorganger zal de toehoorders voeden met het Woord van God. 

Maar dat is niet genoeg! Hij kan ons slechts één of twee keer in de week voeden, maar wij hebben dagelijks voeding nodig! Wij moeten leren om zelf te eten. Als wij de Bijbel bestuderen, wat onze plicht is, dan zullen wij steeds minder afhankelijk worden van wat mensen onderwijzen.

Wij leven in een tijd, waarin vele valse leringen van alle kanten op ons af komen. Alleen die Christen, die zelf dagelijks de Bijbel bestudeert, kan er zeker van zijn, niet door een dwaalleer mee gevoerd te zullen worden.
 De apostel Paulus heeft tot de oudsten van de Gemeente in Efeze gezegd, dat er een tijd zou komen, waarin boze wolven zouden komen, die de kudde niet zouden sparen. Dat er uit het midden van hen mannen zouden opstaan, die een verkeerde leer zouden brengen. Maar hij zegt ook dat God de gelovigen kan op bouwen en bewaren. (vers 32)

 29 Ik weet, dat na mijn vertrek wrede wolven bij u zullen binnenkomen, die de kudde niet sparen;
 30 en uit uzelf zullen mannen opstaan, die verdraaide dingen spreken om de discipelen achter zich af te trekken.
 31 Daarom waakt, en herinnert u dat ik drie jaar, nacht en dag, niet heb opgehouden ieder met tranen terecht te wijzen.
 32 En nu draag ik u op aan God en aan het woord van zijn genade, die machtig is op te bouwen en het erfdeel te geven onder alle geheiligden. (Handelingen 20:29-32)
 
Paulus schrijft (zoals hieronder is te lezen, in vers 13) aan de opziener van de gemeente in Efeze dat er boze mensen, en bedriegers zullen komen. Daarna beschrijft Paulus hoe Timotheus en zijn mede broeders voor de verleiding bewaard kunnen blijven, namelijk door de bestudering van de Heilige Schrift, die de mensen wijs kunnen maken tot behoudenis van het geloof.

 13 Maar boze mensen en bedriegers zullen van kwaad tot erger voortgaan, terwijl zij misleiden en misleid worden.
 14 Maar jij, blijf in wat je geleerd hebt en waarvan je volkomen overtuigd bent, daar je weet van wie je het hebt geleerd,
 15 en omdat je van jongs af de heilige geschriften kent, die je wijs kunnen maken tot behoudenis door het geloof dat in Christus Jezus is.
 16 Alle Schrift is door God ingegeven en nuttig om te leren, te weerleggen, te verbeteren en te onderwijzen in de gerechtigheid,
 17 opdat de mens Gods volkomen is, tot alle goed werk ten volle toegerust. (2 Timotheüs 3:13-17)

Deze verzen zeggen dus: door de studie van de Heilige Schrift wordt de mens gezond in de leer; hij wordt van zonde overtuigd en verlost; hij wordt in gerechtigheid opgevoed, zodat hij hij alle goede werken kan uitwerken (zie vers 17). Onze geestelijke gezondheid, onze groei, onze kracht, onze overwinning over de zonde (en zijn macht), onze gezonde kennis, onze vreugde, onze vrede in Christus, onze reiniging van innerlijke en uiterlijke zonden, onze bekwaamheid tot Zijn dienst, het hangt alles of wij het Woord van God bestuderen. Wie zijn Bijbel op de juiste manier en regelmatig bestudeert, die zal werkelijk het christelijke leven gaan leven.
Dat brengt ons bij de vraag: "Hoe lezen wij onze Bijbel?"

1. Wij moeten de Bijbel dagelijks lezen (Hand. 17:11)

Dat is het belangrijkste. Het is niet voldoende, om zo nu en dan eens de Bijbel te lezen. Alleen als er geen dag voorbij gaat waar wij de Bijbellezen, kunnne wij op resultaat rekenen. Elke dag, die we zonder Bijbellezen voorbij laten gaan, opent de deur voor zonde en dwaling. De bekende bijbelleraar Moody heeft een gezegd: "In het gebed spreken wij tot God. Als we de Bijbel lezen spreekt God tot ons, en het is goed als we Hem het meest aan het woord laten".

Wij dienen elke dag een bepaalde tijd te reserveren voor bijbelstudie. Sommige mensen hebben meer tijd dan anderen, maar vijftien minuten moet toch iedere Christen wel voor zijn Bijbel over hebben. Ik noem deze tijd heel kort, om beginners niet te ontmoedigen.

Een bekende Engelse staatsman had ook een zeer druk en bezet leven, maar zijn echtgenote vertelde, dat hij iedere morgen vroeg opstond om te bidden en de Bijbel te lezen. Soms kwam hij pas om 2 uur 's nachts thuis, maar hij stond toch op dezelfde tijd op om zijn stille tijd te houden.

Het is ook belangrijk om de juiste tijd te kiezen voor Bijbelstudie. Als het mogelijk is, neem het eerste uur na het opstaan. De studie moet plaats vinden, wanneer de geest nog fris is, je hebt op de morgen nog een hele dag voor je. Welke tijd we ook kiezen, laten we ons daaraan vasthouden.

2. Wij moeten de Bijbel systematisch bestuderen

Veel tijd gaat verloren, wanneer we de Bijbel kris kras door elkaar lezen, in dezelfde tijd kunnen we met systematische studie veel meer bereiken. Zoek een geschikte plaats, waar je ongestoord kunt lezen, en stel ook een lees-plan op.

Jonge gelovigen raad ik aan, om met het Evangelie van Johannes te beginnen, maar dan niet één maal, maar vijf maal. Doe datzelfde met het Evangelie van Lukas, Handelingen, de eerste brief aan de Thessalonicensen, de eerste brief van Johannes , de Brief aan de Romeinen en de Brief aan de Efezen, elk boek dus vijfmaal achter elkaar.

Ga hierna het Oude Testament doorlezen, elk hoofdstuk meerdere malen en beantwoord bij elke hoofdstuk de volgende vragen:

 1. Wat is de kern van het hoofdstuk? (vat deze kern in één zin samen)
 2. Welke waarheid wordt hierin duidelijk geleerd?
 3. Wat is de belangrijkste lering?
4. Wat is het belangrijkste vers?
 5. Wie zijn de belangrijkste personen?
 6. Wat zegt dit hoofdstuk over Jezus Christus?
 
Ga op deze manier heel de Bijbel door.

Sommige hoofdstukken kan je nog dieper bestuderen, op de volgende manier (12 manieren):

 1. Lees het hoofdstuk wat je gekozen hebt vijf maal door, waarvan minstens één maal hardop. Telkens zul je andere waarheden opmerken, dat is erg belangrijk.
 2. Probeer het hoofdstuk onder te verdelen in gedeelten met dezelfde gedachtengang en zoek voor ieder gedeelte een kern zin die de inhoud weergeeft.
 
We nemen als voorbeeld hoofdstuk 5 van Johannes 1.

 1e deel: vers 1-5: de hoge afkomst van de gelovige
 2e deel: vers 4-5: de heerlijke overwinning van de gelovige
 3e deel: vers 6-10: de vaste grond van het geloof van de gelovige
 4e deel: vers 11-12: het onschatbare bezig van de gelovige
 5e deel: vers 13: de heerlijke zekerheid van de gelovige
 6e deel: vers 14-15: het vaste vertrouwen van de gelovige
 7e deel: vers 16-17: de volmacht en verantwoording van de gelovige
 8e deel: vers 18-19: de volkomen bewaring van de gelovige
 9e deel: vers 20: het heerlijke "weten" van de gelovige
 10e deel: vers 21: de plicht van de gelovige

3. Let op het verschil tussen de oude en nieuwe Bijbel vertalingen

4. Schrijf de hoofdzaken in volgorde op.
5. Noteer de personen die genoemd worden, met hun karaktertrekken.
6. Noteer de belangrijkste leringen zo ongeveer als volgt: lering over God, over de Heilige Geest, enz.
7. Zoek de waarheid, waar het in het hoofdstuk om draait.
8. Zoek het vers, dat de inhoud van het hoofdstuk weergeeft (als het er is), ook wel sleutelvers genoemd.
9. Het vers, dat je het meest heeft aangesproken, onderstreep dat en leer het uit je hoofd.
10. Noteer welke nieuwe waarheid je uit het hoofdstuk hebt geleerd.
11. Noteer welke bekende waarheid je duidelijker is geworden.
12. Welke plannen heb je naar aanleiding door het lezen van dit hoofdstuk voor je geestelijke leven gemaakt?

Het zou goed zijn als je volgens deze wijze de volgende Bijbel boeken zou bestuderen, de vier Evangeliën, Handelingen, Romeinen (eerste acht hoofdstukken), 1 Korintiërs (hoofdstuk 12, 13 en 15), 2 Korintiërs (eerste zes hoofdstukken), Galaten brief, Efezen brief, Filippenzen brief, 1 Tessalonicenzen en 1 Johannes.

Een andere goede manier om de Bijbel te bestuderen, is aan de hand van een thema, zoals Moody dat bij voorkeur deed. Thema's zoals, de Heilige Geest, het gebed, het bloed van Christus, de zonde, het oordeel, de genade, de rechtvaardiging, de wedergeboorte, de heiligmaking, het geloof, de bekering, het karakter van Christus, de opstanding van Christus, Zijn hemelvaart, Zijn wederkomst, de zekerheid van het heil, de liefde van God, de liefde tot God, tot Christus, tot de broeders, tot alle mensen, de hemel, de hel.

Gebruik een Bijbelconcordantie om een thema door de gehele Bijbel te bestuderen.

3. Wij moeten de Bijbel in samenhang lezen, de hele bijbel

Veel lezers maken de fout dat zij alleen de opbouwende gedeelten van de Bijbel lezen, maar zo leren zij de gehele Bijbel niet kennen. Lees daarom zowel het Oude Testament als het Nieuwe Testament, en elke dag tenminste één Psalm.

Het is ook goed om een heel Bijbelboek zonder onderbreking van begin tot eind te lezen, zodat de samenhang duidelijk wordt

4. Wij moeten de Bijbel rustig lezen

Lees niet te snel! De Bijbel heeft alleen nut voor ons, omdat deze waarheid voor ons bevat. Er gaat geen magische invloed van uit. Beter één vers aandachtig lezen, dan tien hoofdstukken gedachteloos. Als je een vers tegen komt die je aanspreekt, onderstreep het en denk erover na. 'God spreekt de man zalig, die Zijn wet dag en nacht overdenkt.' (Psalm 1:2). Het is wonderlijk hoe een woord, dat we al vele malen gelezen hebben, ons in het hart kan treffen. Leer zo'n tekst uit het hoofd en noteer waar deze staat.

5. Wij moeten de Bijbel lezen, door schrift met schrift te vergelijken

Het beste commentaar op de Bijbel is de Bijbel zelf! Als je een belangrijk vers tegenkomt, dan zul je vaak een ander vers kunnen vinden, die het eerste vers verklaart of bevestigd. Het is belangrijk om parallelteksten op te zoeken (deze staan vaak bij het vers beschreven). Ook kan er gebruik gemaakt worden van een concordantie of van een digitale Bijbel.

6. Wij moeten de Bijbel gelovig bestuderen

De apostel Paulus schrijft aan de Thessalonicenzen:

 13 En daarom ook danken wij God onophoudelijk, dat u, toen u van ons het woord van de prediking van God hebt ontvangen, het hebt aangenomen niet als een woord van mensen, maar, zoals het waarlijk is, als Gods woord, dat ook werkt in u die gelooft. (1 Tessalonicenzen 2:13)

Zalig, wie het Woord van God aanneemt, zoals de gelovigen in Thessalonika, in zo iemand werk het!

Er wordt vaan gezegd, dat we de Bijbel moeten lezen zoals elk ander boek. Er zit waarheid in dat gezegde, maar ook een grote dwaling. Natuurlijk is het waar, dat de Bijbel, net als alle andere boeken onderworpen is aan bepaalde regels van grammatica en opbouw, maar toch is de Bijbel anders dan andere boeken: het is een uniek boek, want het is het Boek van God, het Woord van God!

Daarom moet men de Bijbel anders bestuderen dan andere boeken. Men moet zich hierbij houden aan de volgende vijf richtlijnen:

1. Men moet dit Boek lezen met meer ijver, nauwkeurigheid en oprechtheid, om de betekenis van de inhoud beter te begrijpen. Het is belangrijk om de gedachten van een mens te begrijpen, maar het is nog veel meer belangrijker om de gedachten van God te verstaan. In dit Boek openbaart God Zijn gedachten.

2. Onmiddelijke en onvoorwaardelijke aanneming van en onderwerping van hetgeen wij als de Bijbel hebben erkend. Het kan ons tegenstrijdig of onmogelijk overkomen, maar toch zullen we dit moeten aanvaarden. Als dit het Boek van God is, hoe dwaas zijn wij, als wij kritiek op Zijn Woord hebben. Als een kleine jongen de wijze uitspraken van zijn vader niet gelooft, omdat hij ze niet begrijpt, dan lachen wij om zijn dwaasheid. Zo is ook de grootste denker van de wereld slechts een dom kind in vergelijking met God. Als wij uitspraken in de Bijbel niet geloven, omdat wij ze niet kunnen begrijpen, dan zijn wij geen filosofen, maar dwazen! Hebben wij de Bijbel aanvaard als het Woord van God, dan moet zijn leer een eind maken aan onze redeneringen en argumentaties.

3. Onvoorwaarlijk vertrouwen op al zijn beloften. Iemand die de Bijbel bestudeert als Gods Woord zal van elke belofte, hoe onbegrijpelijk, zeggen: 'God, die niet liegen kan, heeft het beloofd, dus geloof ik het'. Noteer welke belofte je je hebt toegeëigend en ga nog meer beloften van uw Vader in de hemel opzoeken in uw Bijbel. Ik ken geen beter middel, om hemelse rijkdommen te verzamelen, dan dagelijks Goddelijke beloften op te zoeken en die mijzelf toe te eigenen.

4. Gehoorzaameheid
 'En weest daders van het woord en niet alleen hoorders, anders misleidt u zichzelf.' (Jak. 1:22). Niets helpt je meer de Bijbel te begrijpen, dan gehoorzamen. Jezus zegt: 'Als iemand zijn wil doen wil, zal hij van deze leer erkennen of zij uit God is, of dat Ik vanuit Mijzelf spreek.' (Joh. 7:17). Als wij volledig op God gericht zijn (ons oog eenvoudig is), zal ons gehele lichaam verlicht zijn, maar als wij proberen twee heren te dienen (ons oog boos is), dan zal ons hele lichaam duister zijn (Mat. 6:22-24). Vele Schriftplaatsen zullen je volledig duidelijk worden als je in alles gehoorzaam bent, wat de Bijbel vraagt. Elk gebod of vraag, die we in de Bijbel vinden, en dat ook voor ons persoonlijk bestemd is, moeten we gehoorzamen. Als we niet willen gehoorzamen, dan zullen we al snel de vreugde verliezen. Ik heb mensen gekend die hun Bijbel lief hadden, die ijverig waren in het werk van de Heer. Maar zij wilden niet voldoen aan een eis in de Bijbel (misschien werd een offer van het verlangd, dat zij niet wilden brengen), toen nam hun liefde tot Gods Woord snel af, hun geloof begon te wankelen en zelfs gingen zij aan de waarheden van de Schrift twijfelen. Niets is belangrijker dan gehoorzaamheid, en niets verduistert ons verstand meer als ongehoorzaamheid. Gehoorzaamheid aan een erkende waarheid, maakt u klaar om nieuwe waarheden te ontdekken. Ongehoorzaamheid aan één waarheid maakt alle waarheid duister voor je.

Gehoorzaam aan alle geboden die de Schrift ons geeft. Wacht op nieuwe bevelen van de Heer, zij zullen je de weg wijzen naar nieuwe zegeningen. Gods bevelen zijn slechts wegwijzers naar tijdelijke zegeningen en eeuwige heerlijkheid.

5. De Bijbel als Gods Woord bestuderen houdt in, dat wij hem zo lezen, alsof Gods stem rechtstreeks tot ons spreekt.

Als je de Bijbel open doet, realiseer dan dat je in de tegenwoordigheid van God bent, en dat Hij nu tot je spreekt. Maak het je zo bewust, alsof Hij zichtbaar voor je staat. Zeg tegen jezelf: 'Nu wil God tot mij spreken'. Deze manier zal vreugde en blijdschap brengen, ook wordt Bijbellezen een persoonlijke omgang met God.

Wat een voorrecht had Maria, toen zij ana Jezus voeten zat en Hem hoorde spreken. Maar als wij de Bijbel lezen, in de bewustzijn van Zijn tegenwoordigheid, dan hebben wij elke dag het voorrecht van aan Zijn voeten te zitten en Hem te horen spreken. Voor velen, die nu lezen uit gewoonte, zou het heerlijk, verblijdend worden, als zij bij het lezen van de Bijbel zeiden: 'Nu spreek God, mijn Vader, met mij'. Als wij de Bijbel knielend lezen zal ons de tegenwoordigheid van God nog meer bewust worden, dit is mijn persoonlijke ervaring.
 
7. Wij moeten de Bijbel biddend bestuderen

 God, de Auteur van de Bijbel, wil ook de Uitlegger ervan zijn. Hij zal de Bijbel uitleggen, als wij Hem daarom bidden. Wie zoals de Psalmist bidt: 'Ontdek mijn ogen, opdat ik aanschouwe de wonderen uit Uw wet.' (Psalm 119:18), zal de schoonheid en de wonderen van het Woord van God gaan ontdekken.
 Elke keer als je de Bijbel opent, ook al is het maar kort, bidt dat God je verlichte ogen en een geopend hart wil geven en verwacht, dat Hij dat ook zal doen. Telkens als je een moeilijkheid tegenkomt, leg die dan bij God voor en bid om een verklaring, verwacht die ook van Hem.

Vaak als we over een Schriftplaats piekeren, komt de gedachte bij ons op: 'O had ik maar een Schriftgeleerde hier, die mij dit kon verklaren.'. Maar God is altijd tegenwoordig, geloof en vertrouw daar op! Zeg wat je moeilijk vindt en bid Hem om verklaring. Jezus zegt: "doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid;" (Joh. 16:13). Ook de minste gelovige heeft het voorrecht dat de Heilige Geest zijn leider wil zijn bij het bestuderen van eht Woord van God.

Ik heb vele eenvoudige, onontwikkelde mensen gekend, die meer zegen van Bijbellezen hadden dan de meeste grote theologen. Zij hadden het voorrecht bij het lezen de Heilige Geest te hebben. Bijbelcommentaren kunnen heel nuttig zijn, maar als de Heilige Geest je onderwijst zul je veel meer leren, dan uit alle commentaren of bijbelstudies van anderen.

8. Wij moeten vrije tijd gebruiken voor Bijbellezen

Hoeveel tijd gaat er wel niet verloren in een mensenleven? Bij het wachten op het eten, in de trein, op het werk, zorg dat je altijd een zakbijbel bij hebt. Benut de kostbare minuten voor de beste tijdvulling, namelijk het luisteren naar de stem van God.

9. Wij moeten het Woord in ons hoofd en hart opnemen

Het zal ons bewaren voor de zonde (Psalm 119:11) en voor verkeerde leer (Hand. 20:29,30,32 en 2: Tim. 3:13-15). Het zal ons hart vervullen met blijdschap (Jer. 15:16) en vrede (Psalm 85:8). Het zal ons overwinning geven op de boze (1 Joh. 2:14), kracht in gebed (Joh. 15:7). Het zal ons wijzer maken dan de oude van dagen en dan onze vijanden (Psalm 1, 19, 98, 100, 130), het zal ons volmaakt maken, tot alle goede werken (2 Tim. 3:16-17). Probeer het!

Noteer teksten over verschillende onderwerpen in een bepaalde volgorde. Onthoud ook hoofdstuk en vers, zodat je de tekst onmiddelijk kunt vinden om een tegenstander te bestrijden. Maak aantekeningen in je Bijbel en gebruik altijd dezelfde Bijbel. Hij zal snel onmisbaar zijn, een schatkamer, waar je dagelijks nieuwe rijkdommen uit haalt (Jes.

LIEFDE - VREUGDE - VREDE - GEDULD -

GOEDERTIERENHEID GOEDHEID

TROUW - ZACHTMOEDIGHEID 

 ZELFBEHEERSING

       

Heer, wees mijn Gids

                                

INFO: DE WEG - DE WAARHEID HET LEVEN FILM

Handige Bijbel

Remember all victims of violence worldwide   

GEBED  LEEFREGEL  BELIJDENIS  

DE WEG | DE WAARHEID HET LEVEN | FILM | AUDIO

CREATOR

HOLYHOME.NL USE NO COOKIES - REPORT DEAD LINKS

Waard om te weten :

Een hartelijk welkom op de site
Deze pagina printen
Sitemap

Wie zoekt zal vinden

FAQ - HELP

Kerk
Zondag
Advent
Kerstfeest
Driekoningen
Vastentijd
Goede Vrijdag
Aswoensdag
Palmzondag
Palmpasen
De stille week
Witte donderdag
Stille zaterdag
Paaswake
Pasen - Paasfeest
Hemelvaartsdag
Pinksteren
Biddag
Dankdag
Avondmaal
Doop
Belijdenis
Oudjaarsdag
Nieuwjaarsdag
Sint Maarten
Sint Nicolaas
Halloween
Hervormingsdag
Dodenherdenking
Bevrijdingsdag
Koningsdag / Koninginnedag
Gebedsweek
Huwelijk
Begrafenis
Vakantie
Recreatie
Feest- en Gedenkdagen
Symbolen van herkenning
 
Leerzame antwoorden op levens- en geloofsvragen


Hebreeën 4:12 zegt: "Want levend en krachtig is het woord van God, en scherper dan een tweesnijdend zwaard: het dringt diep door tot waar ziel en geest, been en merg elkaar raken, en het is in staat de opvattingen en gedachten van het hart te ontleden"Lees eens: Het zwijgen van God

God heeft zoveel liefde voor de wereld, dat Hij Zijn enige Zoon heeft gegeven; zodat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft.
Lees eens:  God's Liefde

Schat onder handbereik


Bemoediging en troost

Bible-people - stories of famous men and women in the Bible
Bible-archaeology - archaeological evidence and the Bible
Bible-art - paintings and artworks of Bible events
Bible-top ten - ways to hell, films, heroes, villains, murders....
Bible-architecture - houses, palaces, fortresses
Women in the Bible -
 great women of the Bible
The Life of Jesus Christ - story, paintings, maps

Read more for Study  
Apocrypha, Historic Works
 GELOOF EN LEVEN een
          KLEINE HULP VOOR  ONDERWEG
 

Wie zoekt zal vinden           


www Holyhome.nl

Boeiende Series :

Bijbelvertalingen
Bijbel en Kunst

Bijbels Prentenboek
Biblische Bildern
Encyclopedie
E-books en Pdf
Prachtige Bijbelse Schoolplaten

De Heilige Schrift
Het levende Woord van God
Aan de voeten van Jezus
Onder de Terebint
In de Wijngaard

De Bergrede
Gelijkenissen van Jezus
Oude Schoolplaten
De Zaligsprekingen van Jezus

Goede Vruchten
Geestesgaven

Tijd met Jezus
Film over Jezus
Barmhartigheid

Catechese lessen
Het Onze Vader
De Tien Geboden
Hoop en Verwachting
Bijzondere gebeurtenissen

De Bijbel is boeiend
Bijbelverhalen in beeld
Presentaties en Powerpoints
Bijbelse Onderwerpen

Vrede van God voor jou
Oude bijbel tegels

Informatie over alle kerken in Nederland: Kerkzoeker
 
Bible Study: The Bible alone!
L'étude biblique: Rien que la Bible!
Bibelstudium: Allein die Bibel!  

Materiaal voor het Digibord
Werkbladen Bijbelverhalen Bijbellessen
OT Hebreeuws-Engels
NT Grieks-Engels

Naslagwerken
Belijdenissen
Een rijke bron

Missale Romanum + Afbeeldingen
Stripboek over Jezus
Christelijke Symbolen
Plaatjes Afbeeldingen Clipart
Evangelie op Postzegels

Harmonium Huisorgel
Godsdiensten en Religies
Herinnering aan Kerken

Christian Country Music
Muzikale ontspanning
Software voor Bijbelstudie
Hartverwarmende Klanken
Read and Hear the Holy Bible
 Luisterbijbel

Bijbel voor Slechtzienden Begrippenlijst   -1-   -2-

Meer weten over de Psalmen, gezangen, liturgieën, belijdenisgeschriften: Catechismus, Dordtse Leerregels en veel andere informatie? . Kijk opOnline-bijbel.nl
         
  (
What's good, use it)